Kolmen kovan Koon muistisäännöt pk-yrityksen some-viestintään

Kolmen koon muistisääntö

 

Maanantaina – tai ehkä jo sunnuntaina iltapäivällä – mieleen nousee jälleen oman markkinoinnin kehittäminen. Vaikka töitä juuri nyt piisaisi, kannattaa varmistaa, että sinut ja teidät löydetään jatkossakin. Kokosin kolmen kovan koon muistisäännön tukemaan someviestintää.

Keskustele

On tärkeää muistaa, että parhaat yhteistyöt syntyvät keskusteluihin osallistumalla ja tarjoamalla mahdollisuutta keskustella yksityisviestein tai puhelimessa. Vaikka itse olisit laiska tuottamaan sisältöä, keskustelemalla pääset esittelemään omaa osaamistasi ja tekemään omaa työtäsi tutuksi.

Etsi itsellesi parhaat kanavat esimerkiksi LinkedInistä, Facebookista tai esimerkiksi Instagramista. Muista vastata viesteihin ja ole kohtelias!

 

Kolme kanavaa on maksimi

Jos olet pienyrittäjä, älä yritä tehdä liian monessa kanavassa liian monelle suunnattua viestintää. Ole mieluummin vakuuttava muutamassa kanavassa kuin kädenlämpöinen tusinassa.

Priorisoi kanavat. Mistä kanavasta olet saanut eniten yhteydenottoja? Mikä sinulle on luontevin kanava toimia? Mihin kanavaan tykkäät tuottaa sisältöä tai voit hankkia sitä valmiina?

 

Kolme viestiä viikossa

Jotta viestintäsi on tehokasta, keskity puhumaan maksimissaan kolmesta asiasta viikossa. Tämä ei tarkoita kolmea postausta tai kuvaa viikossa vaan kolmea asiaa, jotka halua viestiä. Nämä kolme asiaa voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset:

Kierrätä

Jaa aiemmin kirjoittamiasi blogitekstejä ja höystä ne innostavalla keskustelunavauksella.

Kerro

Mitä yrityksesi tekee? Kerro se konkreettisesti: kuvin, esimerkein tai vloggamalla arjesta. Mitkä ovat ne tuotteet, joita teiltä saa?

Kuvaile

Esittele arkea: ihmiset haluavat tehdä yhteistyötä ihmisten kanssa. Miksi et siis hyödyntäisi tätä tietoa? Voit kuvailla esimerkiksi työskentelytapojasi, valmistuneita projekteja tai niitä arvoja, joiden pohjalta toimit.

 

 

Kuvakoot (niihin ei kolme kokoa edes taida riittää!) ovat sitten tarina aivan erikseen. Todistettua kuitenkin on, että hyödyntämällä kuvia sosiaalisen median viestinnässä on näkyvyys virrassa huomattavasti suurempi.

 

Etkö tiedä mistä aloittaa? Laita viesti minulle peppi@kasvio2000.fi ja etsitään ratkaisuja esimerkiksi vahvistamalla taitoja, tekemällä sisältöjä valmiiksi tai rakentamalla sisältökalenteri ajanhallintaa kehittämään. 

Kasvatetaan verkostoja!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *